Paniikki

Pärjään. En tiedä vielä kuinka hyvin, mutta pärjään. Enää pari tuntia lähtöön jäljellä. Toivon paljon, etten ole unohtanut mitään kriittistä matkalaukustani.

Olin jo päättänyt, että yövyn Ensimmäisen yöni Trentossa. Suunnitelmat muuttuivat, kun huomasin tiistain junamatkojen kallituaneen melkein kaksinkertaisiksi hinnoiltaan. Varasin siis keskiviikkoaamuksi junan, ja hostellista sängyn juna-aseman vierestä.

En aiemmin omistanut isoa matkalaukkua tai muuta kätevää kantovälinettä tavaroilleni. Olin siis jo päättänyt pakata tavarani perheen vanhaan rinkkaan. Olin saanut jo lähes puolet tavaroitani sinne sisään, kun äitini alkoi katsomaan touhujani. Hän totesi, että olisko aikaisen synttärilahjan aika ja kävimme tänään ostamassa minulle uuden hienon rinkan. Käsimatkatavarana minulla on lentolaukku, joten reppu sen kaveriksi kätevä.

Pitkään kuvittelin, että minulle jää tilaa laukkuihin. Nyt lopulta voin sanoa, ettei sillä ole väliä minkä kokoinen laukku on, se on aina täynnä. Jatkossa en pakkaa kenkiä viimeisenä ja alan etsimään helposti häviäviä juttuja ajoissa. Kahta asiaa en löytänyt, kumpikaan ei ole onneksi kriittinen. Passikuvat ja piikkikampa ovat hukkuneet.

Matkustamisen parasosuus on aina eväshetki. Olen varautunut hyvin tähän. Eväisiin kuuluu kaksi leipää, kaksia erilaisia ruissipsejä, myslipatukoita, banaani (jos muistan sen aamulla), tyhjä vesipullo, pähkinäsekoitus ja lähes puoli kiloa irtokarkkeja. Näillä täytyisi muutaman tunnin lento pärjätä.


Olen miettinyt omia tavoitteitani tälle blogille. Kolme postausta ennen lähtöä on hyvin paljon. Kun päätin kirjoittavani blogia, halusin kirjoittaa kerran ennen lähtöä. En voinut kuvitellakaan kolmesta. Yliopisto vaatii kahden viikon välein, mutta mitä olen muita seurannut, harvat kykenevät edes siihen alun innostuksen jälkeen.  Henkilökohtainen tavoittein on jakaa täällä tietoa vähintään kerran viikossa.

Äiti kävi jo patistamassa nukkumaan, joten toivotan onnea itselleni. Jätin myös oikolukemisen välistä, joten pahoittelen virheitäni.

Leave a Reply

