Ennen pääsiäistä

Olemme viettäneet pääsiäislomaa viimeaikoina, mistä johtuu myös blogin hiljaisuus. En mene vielä kuitenkaan tähän lomaan vaan palaan pääsiäistä edeleltävään viikkoon nopeasti. Kävimme lauantaina yliopiston järjestämällä retkellä ja kavereideni kerroksessa järjestettiin international dinner, johon minut oli myös kutsuttu. Elän yleensä maanantait, tiistait, torstait ja keskiviikot samalla kaavaalla. Maanantait ja tiistait menee opiskellessa. Keskiviikkona italian tuntini loppuu myöhään ja sen jälkeen alamme yleensä miettimään lähdetäänkö ulos vai eikö.

Kyseisen viikon keskiviikkona kävin syömässä kaverillani. Meitä oli siellä monta ja päätimme lähes kaikki lähteä katsomaan, jos jossain olis menoa. Pari muuta kaveriani oli myös tulossa illalla , joten kävelin heitä vastaan ja päädyimme lopuolta eri paikkaan kuin muut.

photo6046327059933931457Torstaisin ja perjataisin hengailen usein yksinäni ja latailen akkuja. Näin myös tuolla viikolla oli ohjelmissani. Pidimme myös ystävieni kanssa videopuheluhetken. Kyseiset hetket saa välillä jopa kaipaamaan hieman Suomeen.

Lauantaina koitti viikon huippupäivä. Trenton yliopisto järjestää ulkomaailaisille opiskelijoille retkiä lähiympäristöön. Retket ovat halpoja. Ilmeisesti maksamme vain sisäänpääsymaksut ja bussi ja opas tulee yliopiston puolesta. Reissu suuntautui Valle di Ledrolle ja Riva del Gardalle. Rivassa olen käynyt jo aiemmin. Voit lukea siitä täältä.

DSC_2515Lähdimme aikaisin aamulla liikkeeseen. Opas kertoi bussissa alueista, joiden ohi kuljimme. Nukahdin hänen lopetettuaan ja heräsin, kun saavuimme kauniin pienen järven rantaan.

DSC_2593Suuntasimme pieneen museoon, mutta en pystynyt keskittymään mihinkään. Olotila oli hyvin levoton. Parasta museossa oli jousiammuntapiste. Voisin sanoa, että olin kohtuullisen hyvä kyseisessä ohjelmanumerossa.

Kävimme syömässä ja siirryimme seuraavaan kohteeseen. Rivassa katsoimme ensin vähän vanhaa kaupunkia, jonka jälkeen siirryimme kaupungin laidalle käveleämään vuoren rinnettä hieman ylöspäin. Maisemat olivat lumoavat. Riva on suhteellisen lähellä, joten ensi kerralla suuntaan katselemaan uudestaan samoja maisemia vierallessani siellä.

Kaverini kerroksessa järjestettiin ilalla international dinner. He kutsuivat myös minut mukaan, vaikkei minulla ollut aikaa tai aineksia kokata mitään. Mietin pitkään, että kehtaanko mennä sinne tyhjin käsin, mutta lopulta päädyin ottamaan kutsun vastaan. Ajattelin illan olevan lyhyehkö, mutta lopulta kömmin omaan sänkyyni vasta aamuyöstä.

photo6046327059933931459

photo6046327059933931458Sunnuntaina oli amerikkalaisen ystävämme synttärit. Emme olleet menneet lauantaiyönä synttärijuhliin ja koiemme pientä huonoa omatuntoa. Päätimme herätä aikasin ja taitella hänelle kakun. Yllätys oli onnistunut. Hän heräsi siihen, kun olimme hänen oven takanaan kakku kädessä. Myöhemmin iltapäivällä pidimme pientä studygrouppia ulkona.

Maanantai-iltana kävimme tandem-cafeessa treenamasa englantia. Kaveit, jotka tulivat myhöemmin, ihmettelivät pöytävalitaani. En kuullemma tarvitse treenausta engalnnisssa. Heistä italian pöytä olisi ollut minulle sopivampi. Tykkäsin kuitenkin istua englannin kielisessä pöydässä, koska siellä istui paljon italialaisia, kun italian kielisessä pöydässä lähes kaikki olivat vaihtareita.

photo6046327059933931460Tiistaiaamuna asuntolassamme järjestettiin pääsiäisen avajaiset. Tiedossa oli siis ilmaisia croisantteja ja joogaa. Nukuin joogan ohi, mutta menin hakemaan ilmaisen kroisanttini. Kävi myös ilmi, että ohjelmassa oli myös maalausta. Maalailimme ystäväni kanssa innoissamme. Kun maalaukset olivat lähes valmiita, kuulimme, että kyseessä oli jonkinlainen maalauskilpailu. Emme yllättäen voittaneet.